Last Updated:

Fiskesuppe med hjemmelagde suppeboller

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Supper

Jeg ligger en dag på etterskudd denne uken, og det er for det er umulig å få gjort alt samme dagen som jeg har laget den siden jeg passer barnebarnet mitt Alf.

Før påske lagde jeg masse fiskemat til dem, (her finner du vanlig)siden lille Alf ikke tåler verken melkeprodukter eller egg, så lagde jeg fiskemat i alle variasjoner uten dette. Og da alle var kommet hjem i går lagde jeg fiskesuppe med små suppeboller og ørret i, den ble super god. Det fleste har gjerne ikke hjemmelagde suppeboller, men da kan man kjøpe det, og bruke kraften det ligger i i suppen.

 

Til 4 personer

3 sjalottløk

Olje eller smør  eventuelt melkefritt margarin

4 gulrøtter

4 skiver sellerirot

Litt blomkål (dette hadde jeg i for Alf måtte få litt mer fast middag en suppe)

1/2 søtpaprika

3 dl kraft fra da jeg lagde fiskeboller og suppeboller, HER kan du se det.I kjøpte suppeboller ligger bollene i kraft, den kan du bruke . Har du ikke kraft så kan du koke vann og blande ut 2 terninger med fiskekraft.

2 dl vann

1/2 purreløk

2,5 dl fløte/melk/laktosefritt/plantebasertfløte

1 1/2 ss maizena

Salt

Pepper

4 Fileter av ørret eller laks, skinn og benfrie.

Suppeboller etter ønske, jeg hadde rundt 250 g, man kan bruke kjøpeboller, og da bruker man den kraften som er i det.

Rens og del løken og surr den en stund så den blir myk. Rens og del de andre grønnsakene og ha alle i pannen, utenom purreløken, den har man i helt til slutt. Hell  kraft(eventuelt vann og buljong) og vann på og la alt få koke sammen til alle grønnsakene er møre. Bland maizena og fløte og rør godt ut, og helle det i pannen under omrøring, og rør til det har kokt opp. Smak til med salt og pepper, så har man i oppdelt fisk, suppeboller og renset og oppdelt finhakket purre, og la det trekke i tre-fire minutter.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#fiskemat #hjemmelagetfiskemat #suppeboller #hjemmelagdesuppeboller  #hjemmelaget #matfrabunnen #utenmelk #laktosefritt #glutenfritt #middag #middagstips #morsmiddag  #fiskeboller #Fiskesuppe #Fiskesuppemedsuppeboller

 

 

 

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Fiskesuppe med hjemmelagde suppeboller

  1. Kos deg videre både med Alf og foreldrene og nydelige middager! Kanskje får dere også jaktet på noen stolper innimellom slagene? Men styr unna hønseflokken 🙂 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *