Fiskekaker, gresskarmos og med rester av rødkålsalat med masse digg

Categories Alle oppskrifter, Blogg, Fiskeretter, På sparebluss, Tips til restemiddag

Man trenger ikke bruke hele ettermiddagen på kjøkkenet for å tilberede en sunn og god middag på kort tid. Noen ganger sliter man håret av seg i det store spørsmålet om hva man skal ha til middag, og andre ganger kommer det dalende ned av seg selv. I dag fant jeg fiskekaker som går ut i morgen, og dermed til halv pris, et stykke gresskar som ble mos med et par ferdig kokte poteter, å sist men ikke minst, hadde mer av den nydelige salaten med rødkål osv.(det er min absolutte yndlingssalat), som jeg hadde til middag i går, nemlig  estragonkyllingen med småpoteter og rødkålsalat.

 

Fiskekakene steikte jeg på pannen.

Mosen av gresskar lager jeg slik:

Til 2 personer.

350 g gresskar

1 god klatt smør

Et par små kokte poteter som måtte spise opp(kan sløyfes)

Salt

Pepper

Rens og del gresskaret,  ha de i en panne(vil du ha kokte poteter i har du de i mot slutten av koketiden) med vann og kok det i rundt 15 minutter litt avhengig av hvor store stykker du har. Tøm av vannet og ha på smør, og mos med stavmikser eller moser, smak til med salt og pepper.

Salaten finner du oppskrift på HER, men jeg har tatt i ruccola og kuttet ut valnøtter.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

#fiskekaker #hjertekaker #fisk #Steikte #poteter #rester #spis #opp #maten #din #middagstips #middag #morsmiddag #Glutenfri #rødkålsalatmedappelsinog granatepler #gresskarmos  #hjemmelaget #matfrabunnen  #sunt #enkelt

2 kommentarer

2 thoughts on “Fiskekaker, gresskarmos og med rester av rødkålsalat med masse digg

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *