Bruschetta med myk geitost

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter

Det har vært en fin dag, og da min gode nabo Ingrid spurte om vi skulle gå på Smøråsfjellet, hadde jeg enda ikke spist middag. Men da gjelder det å snu seg fort rundt, og det var en veldig lett, kjapp og nydelig “middag”.

Til 1 person:

2 skiver

2 hvitløksfedd (her kan man bruke mer eller mindre)

Ca. 1/2 dl olivenolje, liker du ikke den så bruker du en nøytral olje

En klype salt

Pepper

1 stor tomat

Myk ost av geit Sainte Maure(utrolig nok tåler jeg den mye bedre en ost av ku), men bruk det du liker å har, man kan også bruke parmesan, her er det bare fantasien som stopper oss

Rens og findel eller bruk hvitløkspresse og ha det i en skål med olje, salt og pepper. Ha oljen på skivene, og legg det i en airfryer eller i steikeovnen(alternativ kan også være å ta skivene uten olje i brødristeren å ha på oljen etter på. Del tomatene i biter, ha det på skiven, og sett det i airfryer eller steikeovnen (eventuelt steikepanne med lokk, og la tomatene bli varme. Ta ut og ha gjerne på basilikum om du har, og tynne skiver med ost/revnet ost. NYT!

Her kan du se en annen måte å lage Bruschetta  på

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

 

#glutenfritt #melkefritt #Matfrabunnen #hjemmelaget #godt #enkelt #middagstisp #Middag #Suppe #Morsmiddag #matlei #vegan #Bruschetta #Lunsj #tapas #forrett #spisoppmaten #bløtetomater #ikkkekasttørtbrød #ikkekastbløtetomater

7 kommentarer

7 thoughts on “Bruschetta med myk geitost

  1. Kjekt med kjappe middager når man må snu seg raskt rundt! 😀 Skulle ønske jeg tålte hvitløk, men det er gode smaker i urter også. 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *