Tomatsuppe med bacon, egg og makaroni

Categories Blogg, Supper

Forhåpentligvis er kroppes batteri begynt å lade igjen, for i dag har jeg gjort mer en jeg har fått gjort på lenge. Det er utrolig herlig å kunne begynne å virke igjen, måtte det vare!

Jeg fikk veldig lyst på tomatsuppe, og da jeg åpnet kjøleskapet og begynte å leite etter løken, dukket det opp litt bacon. Tomatsuppe med bacon er veldig godt, det gir en helt annen smak og dybde. Liker du ikke bacon eller av en eller annen grunn ikke spiser det så finner du vanlig tomatsuppe HER

Til 2 personer:

1 liten løk

2 fedd hvitløk

Bacon (så mye eller lite du ønsker, men jeg måtte bruke opp det som lå i kjøleskapet og det var vel rundt 6 sneier)

1 god klatt smør (tåler man ikke melkeprodukter så bruker man melkefri margarin)

1/2 boks tomater

1 buljongterning (tåler du ikke gluten, så sjekk at det ikke er mel i den)

3 dl vann

3 dl fløte/melk/laktosefritt eller plantebasertfløte

1 1/2 ss maizena

1 dl makaroni (glutenfri for min del)

Så mange kokte egg man ønsker pr person, personlig spiser jeg to.

Brød om man ønsker det

Slik lagde jeg suppen:

Sett egg på kok, jeg bruker å ha eggene i en panne, ha vann som dekker det. Setter pannen på kok, og når det koker setter jeg alarmen på 6 minutter, så skyller jeg eggene i kaldt vann. Skrell eggene og del det som du selv ønsker.

Makaroni setter på kok etter anvisning på pakken.

Rens og del løk og hvitløk, skjær bacon i biter og surr alt godt i pannen. Når det er ferdig kan man ta ut litt av det for å ha som strø på suppen når den blir servert, men det er ikke nødvendig. Ta pannen av platen og ha i vann, buljong, knuste tomater, Melk/fløte og maizena, rør godt sammen, og gi alt et oppkok under omrøring. Smak suppen til med salt og pepper. Jeg findelte litt gressløk å hadde på suppen, men det er ikke nødvendig.

Sil av makaronien, og skrell og del eggene. Nyt suppen.

Del gjerne innlegget med venner og familie.😊Link til å følge denne bloggen middagstips på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

#tomatsuppe #hjemmelaget #Enkel #smakfull #glutenfri #melkefri #matfrabunnen #Tomatsuppemedbacon #Suppe #middag #lunch #lunsj #Middagstips  #morsmiddag #bacon

2 kommentarer

2 thoughts on “Tomatsuppe med bacon, egg og makaroni

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *