Bruschetta når man har tørt brød, eller mye tomater, eller som en tapasrett.

Categories Diverse retter, I ovnen, Tapas, Veganmat, Vegetar mat

Er man matlei ja da må man improvisere! Smaken av lune tomater og hvitløk er bare himmelsk, og smaker like godt uansett når, det hever et kjedelig måltid til nye høyder. Og det er jo vegansk så lenge man ikke har ost på, og det er jo gjerne ikke standard, men så gjør man jo akkurat det man ønsker selv hjemme. Dette kan lett være en liten forrett eller brukes som tapas.

Har man tomater som må brukes opp eller tørt brød, da har man en ypperlig anledning å lage bruschetta.

Har jeg aioli så rister jeg gjerne en skive i brødristeren, hakker tomater, så har jeg  aioli  og tomat på,  og har jeg basilikum eller andre urter så bruke jeg selvfølgelig det på.

Men skal man lage det litt som italienerne gjør, så har man skivene i ovnen eller på pannen alt etter hvor mye man vil lage.

Bruschetta er gjerne med lyst brød, men man bruker det brøde man har, og jeg har kun grovt brød.

Brødskive lys eller grovt (og glutenfritt for oss som må ha det)

Hvitløk

Olje

Tomater

Basilikum/Oregano (det skal være basilikum, så det må du gjerne bruke om du har)

En liten klype salt

Så hadde jeg litt parmesanost på (det er ikke vanlig så det kan du også kutte ut)

Rens hvitløken og finhakk eller bruk hvitløkspresse å ha den i en liten skål med olje. Bland olje, hvitløk og salt, og bruk en skje å fordel hvitløken på brødet. Steik brøde på begge sider, del tomater i biter å  ha det på brødet, som nå gjerne kan få ligge å kose seg på pannen litt så tomatene får litt varme. Ha på /oregano/basilikum. Ønsker du å bruke ost har du på det, og elsker du majones som meg, da kan du lure det på når du spiser.

 

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#glutenfritt #melkefritt #Matfrabunnen #hjemmelaget #godt #enkelt #middagstisp #Middag #Suppe #Morsmiddag #matlei #vegan #Brusjehta #Lunsj #tapas #forrett #spisoppmaten #bløtetomater #ikkkekasttørtbrød #ikkekastbløtetomater

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *