Ferieslutt

Categories Blogg, Dikt av Ove

 

Ja, nå er ferien for i år snart over,
men kroppen ligger fortsatt og purker og sover.
Her drømmer jeg om alt som skulle hvert gjort,
men det som ble gjort, var ikke stort.
Først skulle jeg starte med å male hele huset.
Dette ble fort ut av planene mine sluset.
Hvordan male huset, når det høljet ned,
en halv time om dagen, nei jeg fikk ikke fred.
Så skulle jeg styre og stelle litt i hagen,
men ble dessverre, akutt dårlig i magen.
Da kunne jeg jo ikke i hagen stelle,
for tenk om det begynte å tordne å smelle?
Bilen skulle også vært rengjort og vasket,
men ble utsatt, da regnet en halvtime plasket.
Ja, sånn er været nå det er sol og sommer.
Man vet jo aldri, når dette regnet kommer.
Huset skulle også ha vært ryddet og vasket.
Men, jeg mistet motet, da regnet ute plasket.
Da ble det jo så mørkt og trist her inne
og hadde derfor ingenting, på husvasken å vinne.
Jeg skulle også hatt noe mat i magen,
men fryseren er tom og står og iser av nede i hagen.
I tankene, fryseren fra tom til full, jeg forvandler.
Det er derfor jeg ikke går på butikken og handler.
Istedenfor ligger jeg og kuler ́n i hagen,
i en hengekøye, men ikke på magen.
Jeg ligger på ryggen og purker og sover.
Så hvorfor begynne på noe nå, når ferien snart er over.

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Ferieslutt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *