Brenneneslesuppe men vannbakkelse og egg

Categories Blogg, Grønnsaker, Supper, Vegetar mat

Har du prøvd denne kombinasjonen før så blir jeg overasket😁🌞

100 g frossen brennenesle (vasker og renser før jeg fryser se HER) PS. Brennenesle skal kun plukkes når de er nye skudd, altså helt først i sesongen

1 løk

2 fedd hvitløk

Smør til steiking eller om du ønsker å bruke olje så gjør du det

5 dl vann eller kraft

3-4 Grønnsaksbuljong eller annen buljong du har (husk at noen buljongtyper kan inneholde gluten )

2 dl fløte/soyafløte/kokosmelk  eller den typer du bruker å ha i mat. Jeg brukte soyafløte.

1 ss maizena.

Pepper

Eventuelt salt

Jeg hadde i litt kokosyoghurt HER i tallerken da jeg spiste suppen. Man må gjerne bruke vanlig rømme/yoghurt osv, i om du tåler melkeprodukter. Så med 2 hardkokte egg, er jeg nå god og mett.

Jeg renset og delte løken i biter og hadde den i en panne med godt med smør, de fikk surre i pannen noen minutter før jeg hadde i brennenesle, vann, fløte/soyafløte/kokosmelk, buljong og maizena. Så kokte jeg det hele opp under omrøring.  Jeg brukte stavmikser til å blende suppen så den fikk en mer glatt konsistens. Så smakte jeg den til med pepper, den var salt nok for min del.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Brennenesle #suppe #høst #i #naturen #Ugress #Sunt #godt #næringsrikt #billig #Middagstips #Morsmiddag #middag #glutenfri #melkefri  #vegetar  #Meatfree #monday #kjøttfri #mandag

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *