Dette har jeg lært av min venninne Britt Elin, hun har funnet den i en av bøkene til Berit Nordstrand. Det er forbløffende enkelt å lage, og like overaskende hvor god den blir.

Jeg har ikke holdt på så lenge, og omtrent kun brukt det som lunsj med bær og knuste knekkebrød. Men jeg forsøkte å ha i gresskarsuppe i dag, og det var utrolig godt.

1 Beger med vanlig kokosmelk ikke bruk lettvarianten

1-2 kapsler med probiotika (kjøpes på helsekost)

ca. 1 ts honning (her kan du bestemme selv hvor frisk eller søt du vil ha den

Ha kokosmelken i en glasskål eller glass sammen med honning og probiotika(dra kapslene fra hverandre, hold det over kokosmelken, for det detter ut når man deler kapslene). Rør godt sammen, men man skal vist ikke bruke noe av stål, så bruk en treske eller i plast. La blandingen stå tildekket på benken i 2-3 dager. Sett den så i kjøleskapet, og den er klar til bruk. Neste gang jeg lagde, brukte jeg bare litt av den gamle yoghurten for å lage ny.

#melkesyrebakterier #probiotika #fermentering #Kokos #yoghurt #hjemmelaget #sunn #god #Lekk #tarm #melkeallergi #melkefri #glutenfri #morsmiddag #Morsmiddagblogg

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *