Bakt potet i airfryer med ramsløksmør og bacon

Categories Airfryer, Alle oppskrifter, Diverse retter

Bakt potet med ramsløksmør er jo i seg selv nydelig god mat, jeg kunne gjerne bare ha spist bare det. Det er på sparebluss i heimen, og da blir det hva jeg finner i kjøleskap og fryser.

Ramsløksesongen er i gang, men denne dukket plutselig opp da jeg leitet etter noe helt annet. Ikke vær redd for å gjøre som du ikke har forsøkt før, det er sjelden at det ikke blir godt når man har skikkelige råvarer. Jeg hadde bare vanlige poteter, altså ikke bakepoteter, men pytt, da tok det kortere tid å bli ferdig.  Jeg lurte på hvordan jeg skulle få til salat i dag, men etter litt titting så hadde jeg jo et halvt eple, en bit isbergsalat, litt rødkål og avokado, hva mer trenger man? Jeg var så heldig å ha fått en deilig basamicoeddik med tomat og basilikum til jul, og den hadde jeg på salaten. Bacon hadde jeg i fryseren, og løk i kjøleskapet, det ble en nydelig fredagsmiddag.

 

 

Bakepotet eller som jeg gjorde 2 vanlige poteter

Jeg hadde det i airfryer på 180 grader i 30 minutter, da var det helt perfekt steikt

Ramsløksmør finner du oppskrift på her

Fyll:

Ca. 3 sneier Bacon

1/2 Løk

Løken renses og deles i skiver, ha det i en panne med smør eller olje og surr det, del bacon i biter og la det steike med.

Salat:

1 bit isbergsalat

1 bit rødkål

Ca. 1/2 eple

Ca. 1/2 avokado

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

Hjemmelaget #matfrabunnen #potet #salatmeddetmanhar #baktpotet #Baconfyll #middag #middagstips #morsmiddag #helgemat #Glutenfritt #melkefritt #utenglnute #airfryer

2 kommentarer

2 thoughts on “Bakt potet i airfryer med ramsløksmør og bacon

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *