Last Updated:

Asparges med Hollandaise og spekemat

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter

Enda en varm og nydelig dag, og selv om jeg er et stort matvrak, så blir jeg ikke så sulten når det er så varmt. For en tid siden så jeg et eller annet sted noen som hadde laget asparges med Hollandaisesaus, og det har vandret rundt i hode mitt siden. Selv om dette er mer å regne som en lett lunsj eller forrett, så ble det likevel min middag i dag, og det var helt perfekt!

 

Til 2 personer:

Min svigerdatter Karianne sin nydelige  oppskrift på Hollandaisesaus finner du HER.

1 bunt asparges

Spekemat av det du har og liker, jeg hadde to stykker fenalår og to stykker spekeskinke. Men her bruker man så mye man ønsker.

Bruk gjerne gressløk og gressløkblomster om du har det til pynt.

Lag Hollandaise saus eller bruk ferdigpakke alt etter ønske.

Sett vann på  kok med salt og litt smør, og knekk av den nederste delen av aspargesen. Ha det i vannet når det koker, la aspargesen på trekke i rundt 1 minutt, ta den opp og tørk den. Legg den på et fat og hell over Hollandaisesaus , dander litt spekemat og gjerne gressløk eller lignede.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#lettvintmat #Lettvintmiddag #Enkel #middag #enkelmiddag #Glutenfritt #laktosefri #Middag #Middagstips #Matfrabunnen #hjemmelaget #Morsmiddag #Asparges #Hollandaisesaus #Saus  #saustilfisk #Forrett #lunsj #AspargesmedHollandaisesaus

8 kommentarer

8 thoughts on “Asparges med Hollandaise og spekemat

  1. Det var en enkel middagsrett for varme dager. Er ikke så bevandra i asparges, så burde nok prøve. Jeg ble forresten for sen til å ta inn nye skudd av geitrams, de skal visst nok minne om asparges.

    1. Det viste jeg ikke at geitrams smakte som asparges, er det hele stilken eller blomstene man lager til? Asparges er mildt å fint å spise, jeg elsker det.

  2. Glemte det i år jeg også, men tror endelig jeg har funnet strutsevinger, som jeg har leita etter. Naturen er spennende <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *