Løbiff, men båtpoteter og hjemmelaget bearnessaus

Categories Retter med kjøttdeig

Mye tyder på at det er 1 april i dag ja, det første er at jeg blogger igjen, det andre er at jeg faktisk ble inspirert til å lage denne middagen av en kamerat som i grunnen ikke legger sjelen i mat lagingen kan man si ;-). Og det tredje er at jeg faktisk lager løbiff, kongen av jonk food. Men i rettferdighetens navn er potetene steikt selv og sausen hjemmelaget, pju, det var en lettelse he he!

Ser det ikke godt ut????

En liten søt historie fra barndommen til min sønn: han har alltid elsket 1 april, for da hadde han faktisk lov å skrøne, noe han fortsatt liker å gjøre 🙂   Men han begynte tidlig i mars med å skrøne og med å avslutte med å si “APRIL SNART” he he. Har dere blitt lurt i dag, eller klart å lure noen?

Løbiffen kjøpte jeg, men det er ekstremt enkelt å lage selv, det er rett og slett bare å flatklemme kjøttdeig og forme den, steike den med krydde, TIPS1: HER og tips 2: HER.

 Bearnaisesaus Her

Båtpoteter HER

 

13 kommentarer

13 thoughts on “Løbiff, men båtpoteter og hjemmelaget bearnessaus

  1. Dette så godt ut! April snart – kan jeg tenker at sønnen din får høre fortsatt. Jeg har ikke blitt lurt, men holdt på å gå på spøken til BT. Holdt på å hisse meg opp, men kom på hvilken dag det var….

  2. Min matgale verden: Takk, ja det var faktisk utrolig godt etter gammelt. Det var liksom slik mat man spiste dagen der på for mange mange år siden :).

  3. Spøken til BT var at byporten måtte rives før sykkel VM i 2017. Pga sikkerhet, og at byen ikke skulle tape bompenger…. Veldig gjennomsiktig når jeg hadde lest tre linjer, men først gikk jeg altså på. Tror jeg blir veldig skeptisk til alt jeg leser denne dagen, for jeg kunne godt funnet fler saker som kunne vært spøker – men de var visst sanne…

  4. margarites: LER jeg tenkte at ja her i byen er vi jo litt gal og så tenkte jeg ikke mer på det. For når vi kan legge bybanen over bryggen, så hvorfor ikke like godt rive byporten også 😉

  5. hahahahahaha exen min elsket dette for han trodde disse biffene vokste på trør Løvbiff hahaha :D:D:D
    dette spiste vi mye hjemme også helt til eg en dag bare ikkje klarte spise det mer -var favoritten til datteren min,men så bare sa det stopp hos meg, hakkje rørt det sikkert på…..15 år 😀

  6. cuskima: Der ser du 🙂 Ikke mye jeg spiser det heller, det skal være sikkert og vist 🙂 Men jeg har vel ingen illusjoner om at de vokser på trær eller at de er laget av biff 😉

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *