Last Updated:

Wokk med pølse og hjemmelaget wok saus

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Pølseretter, Wok og woksauser

Det er gøy når man kan “smokke” sammen noe som blir kjempegodt, det er godt jeg kan skryte av min egen fortreffelighet 😉.   Jeg hadde fått en pakke vakuumert wok blanding av noen som skulle på ferie, og jeg hadde noe pølser, men ingen wok saus. Da er det greit at de små grå fortsatt kan være kreativ. Snakk om lavbudsjettmiddag, i love it 😍

Det finnes både melkefrie og glutenfrie pølser på Rema(dette er ikke reklame, bare veldig lei av å lese på alt jeg skal ha, og det regner jeg med jeg ikke er aleine om), kiwi finner jeg dessverre ikke. Men det er sikkert mange som har det om man begynner å leite.

Woksaus til 2 personer:

1 dl soyasaus glutenfri om du trenger det

1 ss Basilico eddik

1 ts maizena

Ca. 1/2 ts ts finraspet ingefær

En tøtsj pepper

Ha alt i en panne, og kok opp under omrøring. Smak til om du trenger mer av noe, det kan for eksempel. hende du synes den er for syrlig, da kan du ha i litt sukker.

Vil du ha mer smak kan du tilsette mer ingefær osv. osv.

Pølsene skar jeg  opp i biter og steikte, så skrudde jeg ned temperaturen og hadde på wok grønnsakene, og lot de få varme, og til slutt hadde jeg på sausen og blandet den godt med woken.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#pølse #wok #woksaus  #billig #miljøvennlig #Naturlig #helsebringende #Glutenfritt #melkefritt #utenegg #vegan #vegetar #Enkelt #godt #sunt #middag #middagstips #Morsmiddag #kjøttfrimandag #meatfreemonday #tømkjøleskapmiddag #spisoppmaten

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *