Høst! Småforkjølet og sår hals?

Categories Alle oppskrifter, Små tips i hverdagen

Høysesong for det meste, og ikke minst forkjølelse.

Er dere klar over hvor vanskelig det er å ikke snakke for en bergenser????  Ja så da må man ha råd for å forebygge forkjølelse i høstværet-

Ca. 1 ss 

tørket eller fersk  timian 

1 ss Honning

ca. 1 ts Fersk presset sitron/lime

1 kopp kokt vann

Kok opp vann, ha tørket timian i en beholder/sil og tøm det kokte vannet over den i en kopp. Ha i honning og sitron, og la det hele få virke noen minutter. Drikk og kos deg 🙂

Skeptisk? Eneste måte å finne ut om det virker er å prøve 😉. Funker på meg!

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

Denne koselige koppen fikk jeg av min venninne Solveig 💕

#sårhals #Urtemedisin #Te #legendeurter #Høst #høstforkjølese #forkjølese #Urtete #morsmiddag #Naturmedisin  #hjemmelaget #matfrabunnen

6 kommentarer

6 thoughts on “Høst! Småforkjølet og sår hals?

  1. Ja her må man bare prøve alle de råd man kan komme over, når man havner i en slik situasjon 😀 Sitron og honning er aldri feil!!

    1. Nei det er sant, det er godt å drikke, og godt for helsen. Men timian har faktisk veldig mange gode legende egenskaper, så ikke dum den heller 😉

  2. Dett har jeg ikke prøvd før, fungerer helt sikkert helt fint! 😉 Jeg har vært så heldig og ikke vært forkjølet og syk på mange år, bank i bordet. Håper at jeg slipper unna i år også…

    1. Det samme her, uhyre sjelden jeg er forkjølet ol. Men når man spiser skikkelig mat, og tar forebyggende urter og ting man vet er godt for kropp og sjel, da slipper man mye.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *