Last Updated:

Vegetar Fiesta med en smak av Mexico

Categories På sparebluss, Vegetar mat

Dette middagen smakte nydelig, og det er jo en ekstra bonus at den også er billig og sunt. Det blir litt ekstra sparebluss denne måneden siden jeg har gjort et lite oppussingsprosjekt her hjemme og et annet  i munnen min. Dette ble den årlige tannlegesjekken, og siden det var en fylling som var falt ut, så vips er kontoen omtrent tom. Nå er jeg i grunnen heldig som har mat i fryseren, og er vant å bruke både rester og kan få masse god mat ut av lite. Jeg er en skikkelig spikersuppe kokk he he. Ønsker du kjøttdeig, kjøtt, fisk, kylling i så bytter du ut de brune bønnene med det du ønsker :-).

1 løk

1-2 fedd hvitløk

1 paprika

Smør eller olje til surring av grønnsakene

Rundt 300 g ferdig kokte bønner, jeg brukte brune som jeg har kokt og lagt i fryseren HER

2  ss tomatpuré

1 boks tomatbønner

2 ts tacokrydder Oppskrift finner du HER

1-2 ts chilipulver etter hvor sterkt man ønsker å ha middagen

Ca. 1/2-1 ts salt

Parmesan/ost etter ønske (man kan bruke vegetarost om man ønsker det, da blir middagen vegan, og uten melkeprodukter )

Rundt en pakke Nachochips, nå varierer pakkene veldig i innhold, men ta litt rikelig, det er jo det som gir den ekstra “crunshen”

Skrell og del løk og paprika, ha det i en panne med olje eller smør, ha i tomatpuré og vann og rør det ut, ha i tomatbønnene,  bønner , krydder og salt. La det få koke sammen noen minutter. Rasp ost. Ha alt i en ildfast form, ha Nachochips og raspet ost på. Sett i forvarmet ovn til 220 grader, og gratiner til osten er smeltet og det har fått en gylden farge.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

#Vegetar #vegan #middag #meatfree #monday #Middag #enkel #god #billig #Bønner #mexicansk #Taco #Fiesta #middagstips #glutenfritt

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *