I dag var jeg utrolig heldig å fikk besøk av min venninne og datteren hennes, jeg ser de ikke så ofte siden de bor et annet sted i landet. Vafler er alltid godt og veldig enkelt å lage, men jeg har verken hvetemel eller melk i hus så det ble gluten og melkefri variant. De er ikke vant til verken glutenfritt eller melkefri mat, men de spiste godt og koste seg så de kunne ikke ha vært så verst. Jeg var så opptatt av gjestene at jeg glemte helt å ta bilde, så det ble endekaker dette 😀

3 egg

Ca. 1 dl sukker (du må gjerne ha i mer om du vil)

1 bakke Toro Fin kakemiks(bruk det melet du liker)

Ca. 5 dl mandelmelk (benytt den melken du har og liker å bruke)

30 g smør (bruker du melkefritt smør uten salt så ta litt salt i røren)

1/2 ts ekte vanilje

1/2 ts bakepulver

Knus eggene i en litt stor bolle og ha i sukker og bland det godt sammen. Ha i litt mel og rør godt, ha i litt mandelmelk og rør godt, gjenta dette til mel og melk er oppbrukt. Er røren enten for tynn har du i litt mer mel, er den litt tykk tar du i litt mer melk. Ha i vanilje og bakepulver og smeltet smør. La røren få stå i rundt 20-30 minutter på disken før du begynner å steike den. Røren tåler å stå i kjøleskapet, og den kan fryses.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Melkefri #Glutenfri #vafler #Kos #godt #Morsmiddag

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *