Last Updated:

Torsk/fisk i form med fløte

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, I ovnen

Jeg bare esker torsk, men er ikke du så stor beundrer av fisken som meg, da kan du bruke din yndlingsfisk.

Til 2 personer:

Ca 350 g torsk eller den fiske du ønsker eller har

2.5 dl fløte/laktosefri/matfløte eller som meg som brukte plantebasert fløte

1 buljongtering eller tilsvarende med pulver, bruk gjerne fiskebuljong, har du ikke det så bruk den du har. PS: Noen buljongtyper inneholder gluten

1 ts salt

1/2 ts pepper

Her kan du velge hvilke løk du vil ha, jeg hadde bare 3 vårløk og gressløk, men 1/2 purreløk eller 1 liten løk går fint.

1 stor gulrot

Ha fløte knust buljong, salt og pepper i en ildfast form og rør godt slik at buljong og krydder blir godt utrørt. Gulroten renset og delte jeg og kokte litt sammen med potetene, siden det tar litt tid, før jeg la det opp på fisken i formen.

Legg fisken i formen, og ha på renset og oppdelt løk. Sett i ovnen på rundt 200 grader i 20-30 minutter, alt etter hvor store fiskestykker man bruker.

Ønsker man ost på, så har man det på det siste 10 minuttene, jeg valgte melkefritt denne gangen.

Server med poteter eller det du selv ønsker.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#fiskiform #torsk #torskiform #Torskifløtesaus  #middag #middagstips #hjemmelaget #matfrabunnen #morsmiddag #glutenfritt #melkefritt #utenegg

11 kommentarer

11 thoughts on “Torsk/fisk i form med fløte

  1. Vi lager en tilsvarende torskegryte, så jeg vet at dette er knallgodt! 😀 God idé med buljong oppi, det har ikke vi brukt. I tillegg til gulrot, bruker vi broccoli oppi. Synes det er veldig godt med ost på toppen! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *