Tjopp, tjopp så var blomkålsuppen fredig!

Categories Alle oppskrifter, Supper, Veganmat, Vegetar mat

Å være så sliten at man bare går rundt seg selv, å leter etter ting som man har hentet, da vet jeg at NÅ, er det på tide å lade skikkelig. Det å være kronisk syk er noe av det kjedeligste som finnes, man har så uendelig lyst å gjøre alt mulig! Jeg er i grunnen arbeidsnarkoman, og har alltid jobbet hard, og mye har gått på viljen.  Når alle andre klarer det, da må jo jeg også kunne klare det. Men slik er det dessverre ikke, det stopper bare helt opp av seg selv. Et sikkert men alt for seint tegn, er at jeg husker absolutt ingenting, og da har jeg gått langt over streken allerede. Og da kommer influensa følelsen i kroppen. Bannade dritt!

Da er blomkålsuppe en takknemlig og god middag, utrolig kjapp, og nydelig.  Den er veldig enkel å lage helt gluten og melkefri, og da er den også vegan. 

 

Til 2 personer:

Ca. 1/2 blomkål

4 dl vann

2 grønnsaksbuljongterninger eller den du har

1 god klatt smør (tåler man ikke melkeprodukter, så bruker man plantebasert smør eller margarin som det heter)

3 dl fløte/melk/laktosefri eller plantebasert fløte som jeg brukte

2 ss maizena

Salt

Pepper

Gressløk passer veldig godt i, men er ingen møst. Nå strutter gressløken her, så det er det bare å fråtse.

Ha vann, oppdelt blomkål, buljong og smør i en panne, og la blomkålen koke rundt 5 minutter. I mellomtiden har man Fløte/melk/plantebasert i en skål og blander ut maizena, hell blandingen i pannen og kok opp under omrøring. Smak til med salt og pepper, og gjerne oppklippet gressløk eller andre urter.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Vegan #Vegetar #Blomkålsuppe  #suppe#Sommermat #Glutenfritt #tillaget #mat #fra #bunnen #hjemmelaget #altanbonde #Middag #middagstips #morsmiddag #melkefritt #glutenfritt

6 kommentarer

6 thoughts on “Tjopp, tjopp så var blomkålsuppen fredig!

  1. Jeg kjenner meg igjen. Jeg har akkurat det samme. Håper helsa er i orden til bloggtreff både for deg og meg og alle andre:)
    Det blir lettvint hos oss i dag også. Pølser og potetmos:)
    Ha en fin dag:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *