Last Updated:

Spiselige julegaver et billig og miljøvennlig alternativ

Categories DIY

 

De siste årene har jeg laget de fleste julegavene, som er spiselige, eller drikkbare 😊. Det er jo utrolig gøy og koselig syssel med i  adventstiden. Når jeg lager gavene selv slipper jeg å gå på butikker eller handle på nettet, og i disse travle tider og masse smitte rundt omkring er jeg glad for å slippe det.  De aller fleste setter pris på å få hjemmelaget mat eller hjemmelagde ting. Det man lager trenger ikke være perfekt i fasong og størrelse, det er jo akkurat det som viser at det er hjemmelaget og ikke minst laget med kjærlighet og omtanke. I alle år så har jeg fått villbringebær syltetøy av min tidligere  kjære nabo Bjørg, det har blitt spist med den største høytidelighet. For jeg viste hvor mange timer hun har brukt på å plukke, rense og lage og fylle i beger. Så det syltetøyet ble bare spist ved spesielle anledninger, så jeg håper de blir satt pris på av de som får dette også.

 

Her er det plommelikør, plommesyltetøy og syltet rødløk(kommer oppskrift)

Plommesyltetøyet er pyntet med hyssing, og kanelstang. Likøren er pyntet med anisstjerne og hyssing.

Jeg tok papp å pakket inn i folie til bunn, og så cellofan.  De fleste ble veldig glad for gaven 😊

Del gjerne, så andre kan bli inspirert å lage julegaver selv, vil du følge bloggen på FB da finne du den HER  

 

#spiselige #julegaver  #Advent #Julegaver #diy #Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #Middag #middagstips #Glutenfri #Melkefri #Uten #Gluten #melk #miljøvenlig #julegave #benytt #resursenne

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *