Last Updated:

Pølse, makaroni og tomatsaus

Categories Alle oppskrifter, Pølseretter

I går var motivasjonen til å lage middag nokså lav, altså mot “Jeg gidder ikke lage middag”😂. Men sulten er den beste kokk, så da var det bare å luffe ut på kjøkkenet å se hva jeg hadde.  Makaroni er noe jeg bruker veldig sjeldent, så jeg søkte litt rundt for å komme på noe godt med makaroni, men alt var jo dynket i ost. Så da er det bare å lage sin egen variant, og pølse å tomat blir jo aldri feil, og pasta er perfekt til. Barnevennlig og enkel middag. 

Og jammen ble det godt dette også! Ønsker man å bruke ferdig saus, så gjør man det, men det er jo veldig enkelt å lage selv.

Til 1 person:

Ca. 100 g makaroni (glutenfri for min del)

3 pølser

1/2 løk

1 hvitløksfedd eller hvitløkspulver (kan sløyfes)

1/2 boks knuste tomater

1 ts oregano

1/2 ts paprikapulver

1 ts spisskummen

1 ts koriander

1 ts gurkemeie

Pepper

Salt?

1 terning buljong eller tilsvarende med pulver (må du ha glutenfritt som meg, så sjekk for gluten)

En god neve gressløk (kan sløyfes eller byttes med andre urter) Basilikum er perfekt, men jeg hadde ikke så mye.

Ønsker du ost på så har du det på ved servering.

Kok makaroni etter pakkens anvisning. Rens og del løk og hvitløk, og ha den i makaronien, hell på tomatene,  krydder og buljong og la det koke sammen noen minutter, Ha i oppdelt pølse og hakkede urter om du har.  La pølsen bli varm.

 

8 kommentarer

8 thoughts on “Pølse, makaroni og tomatsaus

  1. Kjekt å høre at du også kan tenke: “Jeg gidder ikke å lage middag i dag” 🙂 Men mat må man jo ha så da er det fint med et valg som er veldig enkelt å lage 🙂 Spesielt nå på sommeren er det ekstra fint med enkel mat slik at man slipper å stå så lenge på kjøkkenet 🙂 Nyt dagen!

    1. Jeg har gjerne flere slike dager oftere en du tror, men jeg skriver det ikke 😄. Men slik er det nå gjerne med det meste i livet, det går i bølger, man er dritt lei i perioder.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *