Steikt julepølse med bønner og egg uten strøm

Categories Alle oppskrifter, Pølseretter

Bønner i tomatsaus er nydelig godt, og jeg har tenkt lenge på at jeg skulle lage det til middag eller lunsj, men så har jeg funnet på noe annet i stede for. Dette er mat som nesten ikke trenger varme, så jeg satte det på vedovnen og vips så var det middag, for hvorfor ikke utnytte de resursene man har. Det er faktisk nokså god erfaring å ha med seg, om man noen gang skulle bli uten strøm i lagt tid. I 💚 it !

Jeg hadde en snabb julepølse, den tok jeg av skinnet og la i steikepannen sammen med noen små kokte poteter. Dette var ferdig på noen rundt 10 minutter.

Bønnene hadde jeg i en kjele for seg, og det var varmt på få minutter. Så til slutt satte jeg en liten steikepanne på ovnen med litt smør, og egge steike like fort som om jeg hadde brukt platen på komfyren. Og det smakte meg utmerket.  Varmer/lager du mat på vedovnen?

 

💕

Del gjerne med venner og kjente.

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

#matutenstrøm #matlagingutenkomfyr #Middag #middagstips #Matfrabunnen #hjemmelaget #glutenfritt #melkefritt

9 kommentarer

9 thoughts on “Steikt julepølse med bønner og egg uten strøm

  1. Det er lurt – jeg har dessverre sånn peisinnsats-sak, så det går ikke her….. men om jeg hadde hatt en vanlig vedovn, så hadde jeg gjort det! Ser deilig ut! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *