Soppsuppe med steikt spekeskinke og brød

Categories Alle oppskrifter, Supper

I går 3 september var soppens dag, og den kan vi jo ikke gå utenom. Suppe passer jo veldig godt nå som det er blitt høstlig ute, da er det deilig med varm suppe.

 

Til 2 personer

1/2 korg kantarell

1/2 korg sjampinjong

1 liten løk

1 fedd hvitløk

Smør til surring, tåler man ikke melkeprodukter så kan man bruke melkefri margarin

2, 5 dl vann

1 buljongterning  eller man kan bruke kraft, det er jo aller best

2,5 dl fløte eller platebasert fløte som jeg brukte

Det må være litt syre i og da kan man bruke 1/2 dl hvitvin, men det har jeg nesten aldri, så jeg brukte saften av 1/2 lime.

1 ss maizena

Salt

Pepper

6 biter Spekeskinke om man vil ha det i suppen. Men det kan sløyfes!

Slik gjorde jeg det!

Rens og del soppen, løken og surr det i og hvitløken og surre det i pannen med smør på middels varme. Ha på fløten og halvparten av vannet og  buljong og la det få koke litt sammen. Bland maizena ut i resten av vannet og hell det i suppen, og gi det et oppkok under omrøring. Ha i salt, pepper og saft fra lime, og smak den til.

Del og steik spekeskinken til den er sprø. Server gjerne med godt brød og smør til.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

På Bakeren og kokken finner du masse flotte suppeskåler og annet til kjøkkenet (sponset reklame)

#Hjemmelaget #matfrabunnen #enkelt #godt #middag #middagstips #Morsmiddag #glutenfritt #uten #gluten #sopp #soppsuppe #spekeskinke

2 kommentarer

2 thoughts on “Soppsuppe med steikt spekeskinke og brød

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *