Sellerisuppe med epler og scones

Categories Alle oppskrifter, Supper, Veganmat, Vegetar mat

Til 2 personer:

Ca. 500 g sellerirot

1 eple, gjerne et syrlig

1 løk

1/2 purreløk

1 god klatt smør til surring av løken, vil man hya vegansuppe, bruker man olje.

1 grønnsaksbuljong om man ønsker den vegan, eller så kan man bruke kyllingbuljong. Det ALLER beste er om man har kokt kraft HER

5 dl vann bruker man kraft kutter man ut vannet og kun bruker kraft.

1 1/2  dl fløte(laktosefri om man trenger det) eller plantebasert fløte om man ønsker vegansuppe.

Salt

Pepper

Rens og del sellerirot, løk, purreløk og eple, og surr de i smør/olje. Ha på vann og buljong eller kraft om du har, og lar det koke til det er mørt, bruk stavmikser å lag en glatt suppe, Ha i salt og pepper, og fløte, og smak til. Er supper for tykk, har man i litt mer fløte, er den for tynn kan man bruke litt maizena som man rører ut i litt fløte, har i suppen og gir den et oppkok under omrøring. Server gjerne suppen med brød, jeg hadde glutenfrie kjempegode scones til HER.

Jeg lagde glutenfrie scones siden jeg må ha det, oppskriften finner du HER

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

Sellerisuppemedepler #sellerisuppe   #supppe #enkelt #scones #glutenfriesconse #hjemmelaget #matfrabunnen #middagstisp #middag #lunsj #Morsmiddag

4 kommentarer

4 thoughts on “Sellerisuppe med epler og scones

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *