I dag så jeg at Lillasjel hadde fått fersk sei på døren og hadde seibiff til middag. Det fikk jeg også veldig lyst på, men jeg måtte nøye meg med sei i blokk. Men det fungerte utmerket, selv om det så klart aldri kan måle seg med fersk sei.

 

Til en person:

Mellom 150-200 g sei, og bruk gjerne seiblokk, men da anbefaler jeg å skjære den opp halv frossen, og steike før den er helt tint. Uten kan den lett falle fra hverandre.

2 ss maizena, tåler man hvetemel kan man selvfølgelig bruke det.

Salt (Fisk trenger mer salt en vanlig mat)

Pepper

½ purreløk eller den løken du liker. Jeg er ikke så glad i steikt vanlig løk, så jeg brukte min hjemme dyrkede purreløk

Godt med smør. Tåler man ikke melkeprodukter bruker man melkefri margarin

Del og rens løken, og vend fisken i mel, salt og pepper. Ha rikelig med smør på pannen og surr løken godt, og har du plass på pannen har du fisken i også. Snu fisken når den har fått farge, og skru ned platen og la det få ligge og kose seg på pannen litt.

Jeg serverte med kokte poteter og kokte gulrøtter. Men man har det man ønsker til.

PS: Skal man lage til mange, da kan man ha alt i en ildfast form, og i steikeovnen på 200 grader i rundt 15-20 minutter.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Glutenfri #melkefri #Uten #Gluten #melk #middag #lunsj #lunch #Middagstips #tradisjonsmat #Morsmiddag #Hjemmelaget #matfrabunnen #seibiff #sei

10 kommentarer

10 thoughts on “Seibiff med løk

  1. Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag. Seibiff. Har en en blokk liggende inni fryseren, men tror jeg går for stua kål til. Gleder meg allerede til middag <3

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *