Salat med sopp, kikerter og villbringebær

Categories Alle oppskrifter, Salater

Jeg har masse salat, jeg har forsøkt å fått gidd bort store mengder, men det er liksom ikke noe man spiser kilovis av. Da er det bare å lage det til middag, jeg fant ville bringebær, og jeg hadde litt steikt bacon så det ble utgangspunktet. Så måtte jeg ha i noe som gjør at man blir mett, og hva er vel bedre en kikerter, og sopp gir en nydelig smak.

 

Jeg hadde isbergsalat og lollo rossosalat fra hagen

Bringebær fra hagen

1 sopp, men den var diger, så rundt 3 vanlig størrelse

En bit purreløk

Ca. 1 1/2 dl ferdig kokte kikerter

Ca. 2 sneier bacon (jeg hadde noen rester fra før)

Sopp, bacon og løk deles og surres på pannen og ha på kikerter så de blir lune. Salaten vaskes og deles og hell alt over salaten.

Jeg lagde en dressing av:

Majones

1 fedd hvitløk

Saft av lime

Skall av lime

Noen mynteblad

Litt salt

Pepper

Rens og findel hvitløken og ha den i sammen med majonesen, raspet limeskall og saften fra lime. Finhakk mynte og ha i litt salt og pepper og bland alt sammen.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#salar #hjemmedyrketsalat #Villbringebær #Rester  #Kikerter #Glutenfritt #melkefritt #Hjemmelaget #matfrabunnen #Middag #middagstisp #Morsmiddag #Hvaskalvihatilmiddag #hvaskaljeghatilmiddag #enkelt

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *