Salat med kylling og karridressing

Categories Alle oppskrifter, Dressinger, Kyllingretter, Salater

Endelig sol i Bergen igjen, og da måtte jeg ut i hagen på et av mine mange prosjekter, i dag var det en liten redskapsbod som ble skrudd sammen. Det ble ferdig steikt kylling med Karridressing,  det er jo herlig enkel og god sommermat.

Til to porsjoner

Ca. 200 g ferdig renset kylling

Cherrytomater

1/2 pose ferdig kuttet blandingsalat

Dressing:

2 ss naturell yoghurt/laktosefri/plantebasert

2 ss majones

1 liten bit med løk

1 fedd hvitløk

Chili etter ønske og smak. Jeg brukte tørket chili, men bruk gjerne fersk om du har.

Salt

Ca.2 ts karri

Rens kyllingen.

Findel løken og hvitløken og bland i majones, yoghurt og krydder. Smak til med mer krydder eller salt etter ønske.

Så hadde jeg en pose med blandet og vasket salat, tomat, og paprika som jeg delte opp og hadde til.

Legg kyllingen på ferdig kuttet salat,  og ha litt tomater og litt paprika til på, eller det du har og liker.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Salat #kylling #karry #curri #Middag #lunsj #lunch #middagstips #hjemmelaget #mat #fra #bunnen #morsmiddag #sommer #mat

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *