Røykt svinekam med kålrotstappe

Categories Blogg, Kjøttretter

I går var jeg innom butikken for å kjøpe kaffe, og jeg kom ut med to poser med poteter, og røykt svinekam som var på 50 % disken, og uten kaffe 😁😎.Heldigvis er det lov å gå to ganger på butikken, for uten hadde dette blitt en sur morgen. 

En venninne av meg kom på besøk og vi gikk en fin tur, og da var det jo topp å ha svinekam til middag, det er så utrolig mye koseligere å spise sammen med noen.

Røykt svinekam er utrolig enkelt å lage, og siden jeg skulle på tur og strøm leverandøren tar både en arm og en fot puttet jeg både kålrabi og potetene sammen med den.

Svinekam skal ikke koke, bare trekke så den ikke blir tørr, i rundt 1- 1 1/2 time. Når vi kom hjem fra turen fisket jeg opp kålrabien og laget stappe HER

Og potetene var godt kokte(har kokefaste poteter, da kan de koke lenge).

Enkel men veldig god snaddermiddag på kort tid. Kraften kan man bruke til saus om man ønsker det, løksaus passer godt ti. Men jeg fant ut at med kålrotstappe til var det helt unødvendig med saus,så kraften blir fryst til en annen middag, muligens ertesuppe 

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#svinekjøtt #røyktsvinekam #kålrotstappe #kolerabistappe #Sparstrøm #enkelt #godt #røyktkjøtt #kålrabistappe #Middagstips #middag #morsmiddag #glutenfri #melkefri #tradisjonsmat Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #av #Tradisjonsmat #Helgemat #søndagsmiddag #betasuppe #lapskaus #ertesuppe #kraft #spisoppmaten

 

 

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *