Denne her gryten er så mye god smak i at man ikke kan unngå å like den, jeg bare elsker slik mat. Dette er standard oppskriften, men man kan ha i mindre av krydder, Currie pasta og mango chutney, og selvfølgelig legge til også noe jeg gjorde i dag. Og det røk nesten ut ørene , og det bare elsker jeg, men da må man nok være vant med sterk mat. Denne er utrolig enkel å lage, og bruker man ferdig grillet kylling kan den være ferdig før risen er kokt. Denne gryten har jeg også laget med tunfisk i boks, og det er enda kjappere, den kan du finne HER

4-6 personer

4-6 Kyllingfileter ( 1 pr person), eller man kan bruke 1- 1 ½ ferdig grillet kylling

2 løk hakkes

2-3 fedd hvitløk

4 ss olje

2 ss Currie pasta

2 ss mango chutney

1 ½ ts ingefær, du kan også bruke fersk ingefær

1 ½ ts koriander

1 ts chilipulver

1/3 ts nellik

1 ts kanel

5 dl naturell yoghurt (tåler du ikke melk, så kan man kjøpe plantebasert yoghurt eller rømme)

Fremgangsmåte

Denne retten er så kjapp å lage at det beste er å begynne med å koke risen.

Skjær løk og hvitløk opp i biter og surr de i olje.

Bruker du kyllingfileter skjærer du dem opp i biter og steiker de sammen med løken.

Velger du å bruke ferdigsteikt kylling renser og deler enn den og har den i.

 Ha i Currie pasta, mango chutney, krydder og til slutt yoghurten/plantebasertyoghurt. La den trekke mens du blander en salat.

Når risen er kokt, salaten er kuttet og bordet dekket er maten klar til servering.

God fornøyelse

Jeg er på utkikk etter sponsorer og samarbeidspartnere. Ta gjerne kontakt 😊

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Middag #middagstips #glutenfritt #melkefritt #indiskkyllinggryte  #matfrabunnen #hjemmelaget #morsmiddag #barnevennligmat #enkelmiddag #kjappmiddag #middagpå20minutter

10 kommentarer

10 thoughts on “Indisk kyllinggryte

    1. I dag hadde jeg så mye av alt at det ble nesten litt mye, men herlighet det var godt. Holder du det til oppskriften så går det fint for deg 😊.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *