Røde bønner i curry og rester av grillribbe

Categories Alle oppskrifter, Kjøttretter

Det blir alltid rester etter grillingen, og denne gangen  var det noen sneier med grillribbe og en halv pølse igjen. Pølsen fikk den enbente måken jeg syntes synd på, men svineribben tok jeg selv.

Intensjonen å spise mer bønner er der, men det utsetter stadig, men i dag passet det perfekt.  Røde bønner i curry er i grunnen en fullstendig middag i seg selv, så man trenger ikke kjøtt til, så man kan ha denne både som vegan og med kjøtt til om man ønsker det, da blir det en god middag alle kan spise.

Til 2 personer:

2 bokser med røde bønner uten vann

1 løk

3 hvitløksfedd

1 chili

1/2 fersk  gurkemeie, eller 1/2 ts krydder

Ca. 1 cm med ingefær

1/2 paprika (kan sløyfes)

1 boks knuste tomater

Salt

Pepper

Rester av grillribbe, jeg hadde 4 stykker igjen som jeg brukte.

Rens og del løk, hvitløk, ingefær, chili, gurkemeie og paprika å surr de i olje eller smør. Ha i tomatene, og skyll ut av boksen med litt vann å ha de i pannen.  Sil vannet av bønnene og ha de i pannen, smak til med salt og pepper, og la alt få koke godt sammen 5-10 minutter alt etter hvor sulten man er. Varm grillribbene på pannen, og server de til.

 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Rødebønner #Curry #Spisoppmaten #begrensmatsvinn #resteravgrillmat #rødebønnericurry #hjemmelaget #matfrabunnen #Glutenfritt #melkefritt #Utenegg #Utentilsettningstoffer #bønner #vegetar #vegan

5 kommentarer

5 thoughts on “Røde bønner i curry og rester av grillribbe

  1. Tenker jeg kanskje bruker deler av oppskriften din til kyllingfileter… Knuste tomater, ingefær, chili, paprika, gurkemeie, salt, pepper… Mmm, det kan bli godt 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *