Portugisisk fiskegryte

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Portugiserne har et fantastisk kjøkken, og det er veldig gode på vin. Så denne burde jeg hatt vinho verde  den grønne Portugisiske vinen  som er en gudedrikk. Men uansett hvor mye jeg har smakt på polet, finner jeg ikke den gode smake det hadde der nede. Men dog, denne fiskegryten er enkel og utrolig god, spiser du ikke vanlig bacon kan du bytte ut med kylling eller kalkunbacon.

Retten er naturlig gluten og melkefri 😍

Til 2 personer:

Ca. 75 g bacon

1/2 løk

1 fedd hvitløk

1 gulrot

Olivenolje til å surre det i

200 g Tosk eller den fisken du ønsker å bruke(torsk passer veldig godt til)

1 dl vann

1/2 fiske buljong terning (sjekk for gluten om du som meg må ha glutenfritt)

200 g knuste tomater gjerne med basilikum

Saften av en god båt med lime eller sitron

10 oliven man kan kutte ut, eller ha i mer alt etter ønske

Pepper

Eventuelt salt, jeg hadde ikke i salt, for bacon er jo nokså salt

Gressløk om du har

Dill om du har

Hvordan går man frem 😉Her kommer hjemligheten

Rens og del løk, hvitløk, og gulrot og ha det i en panne sammen med oppdelt bacon og olivenolje, surr alt godt sammen.

Ha så på vann, buljong, knuste tomater og pepper og la det få koke sammen.

Har du frisk gressløk og dill hakker man dette, og skinn og bein fri fisk deles i biter og has i pannen.

Når fisken er ferdig etter noen minutter, har man i oliven og friske urter.

Server gjerne sammen med kokt ris.

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

  #Godt #sunt #enkelt #Bacon #Fisk #fisekgryte #portugisiskfiskegryte #torsk  #middagstips #middag #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt #matfrabunnen #hjemmelaget

4 kommentarer

4 thoughts on “Portugisisk fiskegryte

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *