Bokstavligtalt middag i fyr å flamme i dag! Når jeg endelig skulle lage min første middag siden onsdag, så virket plutselig ikke platetoppen. Men det er bedre å være rævalaus en råalaus, så jeg fant frem primusen. Heldigvis hadde jeg valgt middag etter begivenheten, så dette må jo være ” meant to be”. Danskene kan det med å flæske til, så brennende kjærlighet er smukt!

Til 2 personer

6 store poteter

Ca. 20-30 g smør, tåler man ikke melkeprodukter kan man bruke melkefri margarin

Salt

Pepper

1 løk

150 g bacon

1 dl kraft eller 1/2 buljongterning 1 dl vann (buljong kan inneholde gluten)

Fersk persille og gjerne litt gressløk om du har.

 

Skrell potetene og kok det mør.

I mellomtiden rensen man løken og deler bacon i små terninger, og steiker i pannen til det er gylden, hell på kraft/buljong vann, og la det få koke inn.

Når potetene er kokt, siler man av potetene og har i smør, og moser potetene(vær forsiktig når du moser så ikke potetmosen blir seig). Smak den til med salt og pepper, og ha i hakket persille og gjerne litt gressløk om du har.

Ha potetmos på tallerken, lag en liten grop i midten og ha på bacon, strø på hakket persille. NYT!

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER.

#Brennedekjærlighet #Brændendekærlighed  #Godt #sunt #enkelt #Bacon #potetmos #middagstips #middag #Morsmiddag #glutenfritt #melkefritt #matfrabunnen #hjemmelaget

6 kommentarer

6 thoughts on “Brændende kærlighed

  1. ser kjempegodt ut😁 og du er kreativ med koking selv om platetopp ikke virker🥰
    flinke du💕

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *