Pølse i brun saus og ertestuing

Categories Pølseretter

Det var noen som sa de skulle ha pølser i brun saus til middag, og da klarte jeg ikke å slutte å tenke på det. Jeg måtte rett og slett bare lage det.

2 personer

Brun saus:

1 liten løk

Litt godt med smør til å steike i

4 dl vann (har du kraft blir sausen ekstra god)

2 terninger med buljong eller 1 beger font som smaker mye bedre enn buljongterninger

1 god ss maizena

Noen dråper med sukkerkulør

Salt

Pepper

Har du litt geitost eller brunost i sausen hever det smaken

Rens og findel løken, surr den i smøret. Ta pannen bort fra platen og ha i vann, maizena og buljong (brunost/geitost) og sett pannen på platen igjen og gi den et oppkok under omrøring. Ha i sukkerkulør, salt og pepper og smak til.

Ha i pølsen og la den trekke til den er varm.

Ertestuing finner du oppskrift på HER

Jeg hadde litt hjemmelaget ripsgele til som du finner oppskrift på HER

6 kommentarer

6 thoughts on “Pølse i brun saus og ertestuing

  1. Pølser i brun saus…det har jeg ikke spist siden jeg var liten. Og det hadde gått rett i glemmeboken her hos meg. Nå fikk jeg lyst å finne frem igjen den middagen.

  2. Foretrekker å lage brun saus ved å brune mel i margarin og så tilsette vann eller kraft ril riktig tykkelse.
    Liker smaken av brunet mel.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *