Last Updated:

Laila sin gratinert kylling

Categories Kyllingretter

Jeg var på lunsj hos min venninne Laila, vi treffes omtrent en gang i måneden for å snakke og kose oss.  Det var deilig å slippe å lage mat, herlig å komme til duk og dekket bord. Maten var nydelig, så jeg måtte ta bilde så jeg kunne dele den med dere. Tusen takk Laila for nydelig middag, oppskrift og kanon gøy selskap.

dessverre

2 røde paprika

1 liten brokkoli

4 vårløk

5 dl fløte (laktosefri om man trenger det) Vil du heller bruke melk bruker du 3-4 ss maizena i tillegg)

1 ts chilisaus (Sriracha hot chili sauce, kjøpes på innvandrerbutikk)

250 g revet ost

5-6 kyllingfileter

250 g bacon i biter

Salt

Pepper

Steik bacon bitene på stekepannen, del kyllingen i tre biter og stek de til de nesten er gjennomsteikt, ha de i en ildfast form. Rens og skjær i biter paprika, brokkoli og vårløk og stek de i stekepannen til de begynner å bli møre og ha på salt og pepper.

Bland sammen fløte, chilisaus og og hell de over grønnsakene og la det få koke 3-4 minutter, ha det opp på kyllingen i den ildfaste formen.

Ha på ost og sett formen midt i ovnen som er forvarmet til 200 grader, la formen stå i 8-10 minutter så osten smelt.

Server med rotmosstappe.

 

Bilde tok jeg med mobilen og det blir ikke alltid de beste bildene dessverre

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Laila sin gratinert kylling

  1. Utrolig god! Men kunne godt hatt mer en én teskje med chillisaus. Veldig mett nå

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *