Poke bowl med Sushi laks med hjemmelaget ponzusaus

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Vegetar mat

Jeg var på butikken og klødde meg i hode på hva jeg skulle lage til middag, så jeg spurte en av det som jobbet hva det skulle ha til middag. Men det svarte hun ikke på, men hun fulgte meg bort til disken med fisk, og der så jeg sushi laks. Og da var saken avgjort, det ble enkelt og greit poke bowl. det er veldig enkelt og lage, og man kan bruke det grønnsakene man har og liker.  Sun, god og enkel middag!

Til 2 personer:

2 dl ris (det er vanlig å bruke sushiris, men det går helt bra med vanlig ris)

Ca. 200 g sushi laks (laks som kan spises rå)

1 avokado

1 mango

Ca. 100 g edamame bønner

1 ss sesamfrø

1 vårløk (kan byttes ut i annen løk)

Sett risen på kok etter anvisning på pakken. Rens og del alle grønnsakene i biter, del laksen i biter. Edamame bønnene var frosset så jeg hadde det i risen det siste to minuttene av koketiden, det skal egentlig være hver for seg, men nå sparte jeg en panne å vaske 😂. Legg alt hver for seg i en dyp tallerken. Rist sesamfrøene og ha det over hver tallerken, og findel vårløken å strø over. 

Ponzusaus

2 ss soyasaus (glutenfri for min del)

1 ss eddik

1 god ts honning

Saften av 1/2 lime

Ha alt i en skål og bland godt sammen, det kan ta litt tid før honningen er oppløst, så rør litt godt i den. Smak til om du liker den som den er.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

 

#salmalaks #Salma #sushifisk #Pokébowls #Hawai #Edamamebønner #mango #Enkel #Laks #sunt #Avocado #Middagstips #Middag #klubbmat #Lunsj #lunch #Hjemmelaget #matfrabunnen #glutenfri #melkefri #utenegg #morsmiddag

4 kommentarer

4 thoughts on “Poke bowl med Sushi laks med hjemmelaget ponzusaus

    1. Det er enkelt og utrolig godt, så det forstår jeg godt at er en blant favorittene. Jeg er så glad i mat, at jeg har litt for mange favoritter he he. Men elsker Poke Bowl😍

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *