Poke bowl med ferdig grillet kylling

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Grønnsaker, Kyllingretter, Salater

Dette er sommermat, og mat uten å bruke strøm! Min datter Miriam introduserte meg for denne type mat, og jeg må si at jeg falt for konseptet kylling. med en gang. Man kan bruke de grønnsakene, og fruktene man bare måtte ønske å ha, og ta en snarvei med å kjøpe ferdig grillet kylling.

Dette er virkelig nydelig, sunn og kjapp mat.

Til 1 person:

Du må bruke akkurat det du har å liker, dette er det jeg brukte for dette hadde jeg i kjøleskapet. 

Ca. 150 g ferdig grillet kylling (ønsker du å grille den selv, er det bare å kjøre på)

1/2 avocado

1 gulrot

1 stykke squash

2 ringer med fersk ananas (man kan også bruke fra boks)

3 sneier med paprika

Jeg hadde ferdig kokt ris

Fersk koriander, men det er ikke nødvendig.

Har du ikke ferdig kokt ris så koker du etter anvisning på pakken, ris nudler  kan også brukes.

Rens og del alt i biter og legg de pent i en vid skål, ha i risen og pynt med koriander om du ønsker det.

Ha på dressingen.

Dressing:

1 fedd hvitløk

1 bit ingefær

1 ss soyasaus, glutenfri for min del

1/2 ss riseddik

1/2 ss sesamolje

1 ts honning

Rens og bruk hvitløks presse eller finhakk hvitløk og ingefær. Ha i resten og bland det sammen.

 

 

 

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#miljøvennlig #bærekraftig   #glutenfritt #melkefritt #hjemmelaget #matfrabunnen #middagstips #morsmiddag #ananas #kokingavbrokkoli #alltidperfektkokt brokkoli #Kokingutenkomfyr #Brukminimaltmedstrøm ##utenstrøm #Dyrstrøm #sparstrøm #Kokgrønsaker #alternativmåteåkokematpå #matutenstrøm #lagmatutenstrøm #brannforebyggende #gåturutenbrannfare #Kokmatnårduerpåturutenbrannfare #Salat #ferdiggrilletkylling #Ferdigkylling #Pokebowl

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *