Last Updated:

Sunn turmat eller lunsj på få sekunder med kun vannkoker

Categories Alle oppskrifter, Blogg, Diverse retter, Små tips i hverdagen, Ut på tur

Raskere går det vel ikke å lage knallsunnmat!

Da jeg var på tur i Aurlandsdalen hadde jeg med meg havregryn for å lage havregrøt på veien som niste. De med i termosen var dessverre   er jo godt med noe varmt, og det sitter i magen. Men vannet jeg hadde fått med meg var dessverre ikke varmt, så jeg tok den med meg hjem igjen. Men det måtte prøves hvordan det ble med bare kokende vann, så jeg lagde i går med vann fra vannkokeren. Og det fungerte som en kule, så havregrøt kan man lage om man bare har mulighet til varmt vann. Det er superenkel turmat, og om man ikke har komfyr i en periode eller på jobben.

2 1/2 dl vann

1 klype salt

1 dl lettkokte havregryn (glutenfrie for min del.

Ha havregryn og salt i en skål, hell på kokende vann, og rør det sammen. Er grøten for tykk har du litt mer væske i.

Ha på kanel helst Ceylon som er ekte kanel. Kanel er bra for å holde blodsukkeret stabilt, og havregryn hjelper å holde kolesterol og blodtrykk nede.

Jeg har alltid en klatt smør og rosiner på også.  På turen hadde jeg med meg rosinene hadde jeg i en liten pose, og jeg hadde kjøpt en porsjonspakke med smør

 

 

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#havregrynsgrøt #Glutenfri #melkefri #blodsukker #Stabiltblodsukker #Kolesterolsenkende #Blodtrykssenkende #Havregryn #Matfrabunnen #hjemmelaget #Middag #frokost #lunsj #kvelds #Sunt #godt #utenkjomfyr #Turmat #lunsj

2 kommentarer

2 thoughts on “Sunn turmat eller lunsj på få sekunder med kun vannkoker

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *