Last Updated:

Pitabrød med lammeskav og enkel rømme dressing

Categories Blogg, Kjøttretter

I dag var det vårstemning her i Bergen og da har jeg styrt litt med plantene jeg har plantet og noen trengte å få større potter. Og jeg har at på til stått ute å malt noen blomsterkasser, det er rett og slett helt herlig. Da jeg kom inn igjen var det på tide med mat, og jeg orket ikke begyne på noe voldsomt, og da ble det pitabrød med lammeskav og en enkel rømmedressing. Dressingen er faktisk noe vi lagde da jeg jobbet på kjøkken for mange år siden.

 Dressing:

1/2 beger rømme (laktosefri for oss som trenger det)

Ca. 2 ts grillkrydder (prøv deg litt frem så den ikke blir alt for sterk på smak)

1-2 fedd hvitløk

Rens og finhakk eller bruk hvitløkspresse det er egentlig best, og ha den og grillkrydderet i rømmen. Dressingen kan også brukes som dip.

 

 

 

 

 

Pitabrød med lammeskav:

1-2 pitabrød per person

Ca. 100 g lammeskav per person

løk

hvitløk som renses og finhakkes, og steikes på pannen med lammeskav. Ha en god og varm panne og ha litt og litt lammeskav i pannen så den ikke blir for kald og kjøttet blir kokt i stede for steikt.

Granamasala finner du oppskrift på HER,eller man bruker det krydderet man ønsker. 

Salt

Pepper

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Pitabrød med lammeskav og enkel rømme dressing

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *