Lapper/sveler til frokost med Mia

Categories Glutenfrie bakevarer, søtegleder

I dag har jeg vært så heldig å fått låne Mia hele dagen. Hun hadde spist frokost da hun kom men litt kosmat når man er hos reservebestemoren må jo være lov :-D.

Mia ville ha nugati på, og det får hun jo 😀
Heldige meg som får låne Mia

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lapper/svele:

2 egg

4 ss rømme (laktosefri for oss som trenger det)

5 dl glutenfritt mel, jeg brukte Toro sin kakemix. Tåler man hvetemel bruker man det

1/2 ts fiberhusk

2, 5 dl vann

1/2 dl smeltet smør

1 knivspiss salt

1 ts natron

Ønsker man de litt søt har man i litt sukker, jeg synes de er best uten.

Ha egg i en bolle, og bland med rømmen og ta i litt av melet og rør det godt inn. Spe med litt vann, og så mer mel til alt er brukt opp og røren er glatt. Ha i fiberhus, salt, smør og natron og bland det godt i røren, og la røren få stå i rundt 10 minutter å svelle.

Steik på forholdsvis høy varme til de er gylden på begge sider.

Jeg foretrekker geitost på

 

4 kommentarer

4 thoughts on “Lapper/sveler til frokost med Mia

  1. Ikke vanskelig å se at Mia likte lappene. Jeg vil prøve denne oppskriften. Du er verdens beste bestemor ( ikke reserve j Mia har en farmor en mormor og en bestemor 💜🍀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *