Pasta med Laks/ørret og kremet saus med gressløk

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter, Pasta

Det er sol og fint i Bergen, og da får jeg lyst på lett mat. Denne var enkel og veldig godt, siden jeg har så mye gressløk at jeg ikke vet hva jeg kan bruke den til så ble den ble hovedingrediensen i dag. I dag har jeg puttlett med å plante om blomster og tomatplanter som jeg har sådd. Og så har jeg vært hos bonusfamilien min å snille gode Ole har byttet dekk på bilen.

Til 4 personer

Ca. 400 g tagliatelle eller spagetti (glutenfri til oss som må ha det)

Ca. 400 g laks eller ørret uten skinn og ben

1 løk

1/2 purreløk eller en bunt vårløk

Smør eller olje  til surring av løk

1/2 pakke frossen spinat, eller en pakke fersk

Ca. 1/2 pose frosne erter(liker du ikke erter, så kutter du det ut)

1 brokkoli

2 beger fløte eller plantebasert fløte som jeg brukte

Saften av en lime (smak deg til)

En stor bunt gressløk

Salt

Pepper

Sett pastaen på kok etter anvisning på pakken. Rens og del løken opp i forholdsvis små biter, og surr den i en panne med smør eller olje. Ha i fløten/plantefløte, spinat, erter og bunter av brokkoli og la det få koke med, smak til med salt pepper og saften av limen. Del laksen opp i biter og la den få puttre med de siste minuttene. Sil av pastaen og nyt middagen.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

#Fisk #ørret #laks #pastamedørret #pastamedlaks #kremetpasta #pastamedkremetsaus #gressløk #Plantebasertfløte ##middag #middagstips #kaskalvihatilmiddag #Morsmiddag #Matfrabunnen #hjemmelaget #glutenfri #melkefri #Sjømat #Sunt #godt

2 kommentarer

2 thoughts on “Pasta med Laks/ørret og kremet saus med gressløk

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *