I dag har jeg hatt besøk av min venninne Randi, så det ble dobbelt opp med Randier 😁. Noe mat måtte vi ha, og jeg hadde tenkt på at pai var lenge siden jeg hadde spist, så det ble det. 

Paideig, denne gangen hadde jeg glutenfri paideig jeg har kjøpt hos “kjevla hjemmebakeri”, den bør tines før den brukes. HER finner du oppskrift på både glutenfri og vanlig paideig

2 kyllingfileter eller overlår som jeg brukte

1/2 purreløk

1/2 paprika

Oregano

Spisskummen

Koriander

Basilikum

Pepper

Salt

Ca. 2 dl edamame bønner

6 egg pluss litt salt og pepper

Litt ost om man ønsker de, jeg hadde 2 ss parmesan, og resten hadde jeg på bordet.

Del kyllingen og steik den, rens og del løk og paprika og steik med. Ha på krydderurter, jeg hadde en blanding av friske og tørkede, men her kan man ha i akkurat de krydderne man ønsker. Ha deigen i en paiform og prikk i den med en gaffel, sett den på 200 grader og la den steike i rundt 10 minutter, den skal ikke bli brun. Ta den ut og ha i fyllet, og sammen pisket egg, ha på ost om du ønsker det. Steik på 200 grader i rundt 20 minutter eller til eggene er stivnet.

Server gjerne med en frisk salat:

Isbergsalat

Lollorosso

Avocado

Mango

Granatepler

Agurk

Vårløk

 

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

##pai #paimedkylling #Kjevlahjemmebakeri #Glutenfri #Laktosefri #Matfrabunnen #hjemmelaget #Middagstips #Middag #Morsmiddag #Lunsj #lunch #Klubbmat #Sunnmat

2 kommentarer

2 thoughts on “Pai med kylling

  1. Tusen takk for nydelig mat og ditt gode selskap!!
    Alltid like kjekt og være med deg Randi og du er super og trylle frem de deiligeste matretter!!❤😁🌹

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *