Last Updated:

Ørret/laks og grønnsaker i airfryer eller ovn

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Jeg fikk en airfryer på Finn, for en god stund siden for å se om jeg kom til å bruke den. Den er på ingen måte verken den mest avanserte eller største typen, heller tvert i mot, men jeg bruker den masse. I dag ble det fisk med grønnsaker og ørret for min del, og man kan bytte ut med laks om du foretrekker det, og som vanlig ble det grønnsakene jeg fant i kjøleskapet. Jeg hadde noe egendyrkede kokte poteter, og det må jo spises opp, disse kunne jeg hatt i airfryeren også, men min airfryer er for liten til begge deler, så det steikte jeg.

Til en person i dag:

1 -2 ørret eller laksefilet uten skinn og ben.

1 bit paprika

1 litt stor bunt brokkoli

En snai med rødkål

En klatt smør

Salt

Pepper

Jeg renset og delte grønnsaken, og hadde det i en ildfast form, og hadde salt, pepper og smør på, satte den i airfryeren i rundt 5 minutter. Delte fisken i biter(du må gjerne ha hel fiskefilet, men i dag ville jeg ha middag i en fei), og la den opp på grønnsakene, hadde litt salt på fisken også. Jeg tok den i airfryer igjen i rundt 6 minutter, da var fisken også ferdig.

Vil du lage dette i steikovnen, så sett formen midt i ovnen på 180-200 g, det kan være lurt å bruke folie så ikke alt blir tørt på toppen, steik i rundt 20-25 minutter.

Server gjerne med en rømmeklatt om du ønsker det, jeg hadde det bare slik det var.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *