Billigmiddag. Tunfiskgryte.

Categories Alle oppskrifter, Fiskeretter

Etter å ha feiret jul og så på ferie til syden, så er det smalhans, men det var det verd. Tunfiskgryte er en oppskrift jeg fikk av en venninne  for veldig mange år siden, den er utrolig billig å lage, og er supergod!  Denne gryten kan også bytte ut tunfisken med kylling om man ønsker det.

 

Til minst 4 personer, kan fryses.

3 bokser tunfisk eller om du ikke er så glad i tunfisk, kan du bytte ut med  rundt 1/2 grillet kylling i biter. Det som er merkelig er at ferdig grillet kylling er mye billigere en rå kylling, så bruk gjerne det.

2 løk hakkes

2-3 fedd hvitløk

4 ss olje

I dag hadde jeg også 3 vårløk i

2 ss Curry pasta (Finnes i mange forskjellige styrker, så prøv deg litt frem )

2 ss mango chutney

1 ½ ts ingefær

1 ½ ts koriander

1 ts chilipulver (I dag brukte jeg fersk chili)

1/3 ts nellik

1 ts kanel

5 dl naturell yoghurt / kokosyoghurt eller andre typer plantebasert yoghurt

Server  gjerne med med ris  og en salat med isbergsalat, ruccula, vårløk, tomater og cashewnøtter eller slik du vil ha den. I dag ble det uten salat her.

Del gjerne innlegget med venner og familie😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,   Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Billigmiddag. Tunfiskgryte.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *