Nydelig omelett og salat denne er også lavkarbo

Categories Diverse retter, Eggeretter, Kjøttretter

Jeg hadde en plan om å lage omelett i dag, og hadde planlagt å lage med en pølse jeg hadde igjen, men før jeg ante det hadde jeg hatt bacon i. Men det var ikke noe nederlag, dette er den beste omeletten jeg har spist i mitt liv. Den er kjempesunn, enkel å lage og knallgod!

 

 

Dette hadde jeg i omeletten til meg:

1/2 liten løk

En bit paprika

4 sneier bacon

1 bit med purreløk

Jeg hadde en liten kokt potet, som jeg hadde opp i for å få spist den, den er bare å kutte ut

Mini mozzarella av bøffelmelk (jeg har aldri sett denne i Norge, men da kan du bruke vanlig Mozzerella)

3 egg

Salt

Pepper

Spisskummen

Ruccola

 

Del løk og bacon i biter, og steik de, del paprikaen og poteten ha den i. Bland egg, salt og krydder godt sammen og ha det på pannen med resten. Vask og del purren i fine tynne biter og ha den på omeletten, sammen med mozzarellaen. Ha på ruccola rett før servering.

 

Salaten bestod av :

Isbergsalat

Ruccola

Oliven

Agurk

Granateple

Aioli oppskrift på den finner du HER

 

 

 

#omelett #enkel #salat #oliven #Aioli #Mozzarella #Sunt #Lavkarbo #Slankemat #Gå #ned #i #vekt #Grønnsaker #frukt.no #billig #mat   #Hjemmelaget #mat #fra #bunnen #Middag #middagstips #Glutenfri #Uten #Gluten #miljøvenlig  #benytt #resursenne #Uten #tilsettinstoff #spis #opp #maten

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *