Last Updated:

Morsmiddag sin knallgode Bali kyllinggryte – Ferdig på 1-2-3

Categories Blogg, Kyllingretter

Nå er jeg imponert, Hildegunn min manager har ikke vært like ivrig på å lage mat, som hun har vært til  å pusje meg til å gjøre alt mulig rart men gøy Nå har hun hoppet i det og laget middag etter en av mine oppskrifter. Nå kan dere lese om hennes erfaring med min oppskrift, og hva familien hennes mente, og ikke minst bilde av hvem hun er 😍

Hjemme hos oss er vi virkelig blitt inspirerte av alle de fristende middagsrettene morsmiddag legger ut i denne bloggen. Og nå hopper vi med begge beina først i det, og skal teste ut en av de mange rettene hennes til søndagsmiddagen i dag.

På formiddagen i dag tok vi en familietur til Nordnes parken her i Bergen mellom regnbyene, og der ble vi ønsket velkommen av dette skiltet: Her i Bergen ser det ut som at sommeren varer evig. Vi lo godt!

Vel tilbake fra turen var det å sette i gang med middagslagingen. Her ser dere bilde av ingrediensene:

Det gikk raskt å lage retten, selv om det var første gang. God oppskrift som var lett å følge.

Her ser dere bilder underveis i middagslagingen:

Og her er et bilde av sluttresultatet:

Vi likte alle denne retten veldig godt. Det var snadder ingredienser i gryten som gav gode smaker. Og jevningen i gryten ble perfekt tykkelse på. Min mann sa at dette var bra, så det er bare å fortsette å lage flere av rettene til morsmiddag 😊

Oppskriften finner du HER  Tilbehør velger du etter smak og behag. Vi velger jasminris (som er vår favoritt) som tilbehør til gryten. Salat er også godt til en slik gryte.

Datteren vår har spøkt med at morsmiddag nå burde endret navnet på bloggen sin til bestemors matblogg. I og med at hun nå har fått sitt første barnebarn. Vi har hatt mye moro ut av det 😊 Ikke nok med at hun er blitt bestemor for første gang, hun er også blitt kjendisbestemor! Link til det flotte intervjuet med Dagbladet finner du HER

Retten var rask å lage, har få ingredienser, og passer derfor veldig godt å lage i en travel hverdag. I tillegg er retten også allergivennlig, og kan spises også av de med allergier og intoleranser for både melk og gluten. Tenk så inkluderende og fint! 😊 Både liten og stor vil digge denne middagen! Gjør som oss – Bare hopp i det med begge beina først! Du vil ikke angre 😊 Kanskje blir det dette til middag i morgen? Dersom du som mange andre lurer på hva dere skal ha til middag 😊

Del gjerne oppskriften med venner og familie 😊 Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER, Link til å følge meg på facebook finner du HER Link til å følge meg på Instagram  er randistole

Takk for gjesteplassen på bloggen din i dag morsmiddag! Jeg titter nok snart innom igjen 😊

6 kommentarer

6 thoughts on “Morsmiddag sin knallgode Bali kyllinggryte – Ferdig på 1-2-3

    1. Takk, denne er veldig god og utrolig enkel å lage. AH den risen og tilbehøret du ønsker til. Jeg blir glad om du forteller hvordan du likte den 😍

  1. Takk for oppskriften Randi! Min mann er veldig girer på at jeg godt kan lage flere av rettene fra bloggen din! Og restene av bali kyllinggryten har han sikret seg til middag i dag 😉 Hva med at du lager et blogginnlegg og kommer med forslag til noen retter å starte med for oss som er litt i “startgropen”?
    Gratulerer med topp 10 plassering i dag igjen på bloggen! 🥳

    1. Tusen takk Hildegunn, klart jeg kan gjøre det. Men det er nesten alle oppskriftene mine 😉.Som du ser hjemme hos dere så liker dere forskjellig mat alle sammen, så ikke bare enkelt, men slettes ikke umulig 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *