Last Updated:

Fantasi vår beste venn og største fiende

Categories Blogg

Her om dagen da jeg gikk på Smøråsen gikk  jeg med brodder, for jeg har ikke lyst å falle å brekke noe. Da koronaen begynte så knakk jeg håndleddet og ble sent hjem fra legevakten for de hadde ikke kapasitet, og så gikk det nesten 1 1/2 uke før jeg ble operert. Det gikk helt fint, men ikke noe jeg har lyst å erfare en gang til, så derfor brodder.

Men det som er interessant og som stadig forundrer meg er hvordan fantasien påvirker oss så enormt mye. Jeg gikk i trygg forvissning om at jeg var trygg for jeg hadde jo broddene på , men da jeg tittet ned var begge broddene borte. Jeg stivnet til, og etter det gikk jeg veldig forsiktig og mye stivere, stiv av skrekk! Gjerne ikke fullt så gale, men dere forstår poenget. Da jeg var sikker på at jeg hadde broddene på så var jeg trygg på at jeg ikke ville skli, men da broddene var borte så “BOM”, slo fantasien til. Da hadde jeg gått et godt stykke uten broddene altså, for de fant jeg da jeg gikk hjem igjen.

Så hva er det som skjer med oss når fantasien begynner å bli vår fiende?  Jo vi begynner å spinne på gamle minner og erfaringer, og det som gjerne bare er en uskyldig ting kan bli til farlig beist. Dere som har barn, eller ektefelle eller andre dere er veldig glad i, og de ikke kommer hjem til avtalt tid, og man ikke får tak i de av en eller annen grunn. Så begynner vi å mane frem den ene katastrofe etter den andre. Jallefall kan jeg si med hånden på hjerte at det har jeg gjort mange ganger. Da hadde det vært deilig å klare å stoppe dette scenariet som for det meste ikke har noe rot i virkeligheten, kun i vår livlige fantasi. For den gjør jo overhode ikke noe positivt for oss når den er ute av kontroll, vi blir bare utslitt!

Fantasi er jo uendelig viktig ,og positiv også, det er jo slik vi skaper, finner nye muligheter og løsninger. Eller man skaper noe kreativt, og ser muligheter i stedet for begrensinger.

Derfor skal man ikke stoppe fantasien, bare kunne kontrollere den i større grad når den begynner å lage katastrofer i stede for å skape.  Men hvordan gjør man det? Det er nok ingen kvikk fiks svar på dette spørsmålet, men bare med å være bevist på hva man holder på med, så kan man stoppe seg selv i å ta helt av. Å ha balanse mellom venstre og høyre hjernehalvdel. Høyre hjernehalvdel er den kreative og den skapende, men den venstre er den analytiske og som ser på fakta og detaljer, så om man styrker broen mellom disse og skaper en balanse, vil man kunne styre fantasien mye lettere.

Derfor er jeg ikke mørkredd lenger, er ikke redd for å være aleine eller andre ting jeg ikke taklet før. Dette har jeg klart med å bruke teknikkene fra unique mind esp, 

Her kan dere lese om erfaringer til andre som har tatt kurset

Som dere skjønner så har jeg fortsatt rikelig å ta tak i fortsatt, men nå har jeg om ikke annet et redskap jeg kan bruke, og dermed er det kun opp til meg.

Del gjerne innlegget med venner og familie 😊 Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

#unique mind esp #fantasi #redskap #Ta #styringen #på #livet #ditt #refleksoner #Morsmiddag #tanker #Tur

6 kommentarer

6 thoughts on “Fantasi vår beste venn og største fiende

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *