Minestronesuppe (vegan)

Categories Alle oppskrifter, Veganmat

Det må være årevis siden jeg har laget Minestronesuppe, og fikk veldig lyst på det da jeg så noen som hadde lagt ut bilde. Jeg glemte å ha i Chorizo pølse, men glemte det bort, så da ble det vegan variant, og det kan ikke være så galt når jeg ikke savnet pølsen.

2 personer:

1/2 rød løk eller vanlig løk

2 båter hvitløk

1/2 purreløk

olje

1 gulrot

1 stykke sellerirot, det skal være stangselleri, men det liker jeg ikke så godt derfor aldri i hus  heller.

1 boks knuste tomater

2 dl vann

1 grønnsaksbuljong (kan inneholde gluten, så sjekk om du trenger glutenfritt)

Oregano

Basilikum

2 laurbærblad

Salt

Pepper

1/2 boks bønner brune eller hvite. Jeg koker selv og har  i fryseren.

Rundt 70 g pasta (glutenfrie for min del) Det finnes pasta uten egg, vanlig fullkornspasta er uten egg, men les på pakningen for å være sikker.

Parmesan om man ønsker å bruke det.

Sett pastaen på kok etter pakkens anvisning. Skrell og del løkene og surr i olje, ha på tomatene, buljong, vann og krydder og la det koke opp. Rens og del selleri og gulrot, og ha det i suppen, og la det få koke med. Bruker du bønner i boks, så sil av væsken som er i den, og ha bønnene i pannen. Smak til med salt og pepper og ha i pastaen som er ferdig kokt. Ønsker du å ha på parmesan så gjør man det, og vil man ha i Chorizo pølse så gjør man det, men da er den ikke vegan lenger 😄.

 

Har du lyst å være med å stemme frem matbloggen så kan du se HER

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER    

 

#Middag #middagstips #vegan  #Minestronesuppe  #Matfrabunnen #hjemmelaget Glutenfri #Middagstips #morsmiddag #melkefritt

2 kommentarer

2 thoughts on “Minestronesuppe (vegan)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *