Marinerte kyllingklubber med honning, lønnesirup, soyasaus og sesamolje

Categories Airfryer, Alle oppskrifter, Kyllingretter

Bjørg hadde så lyst på kyllingklubber og pommes frites, og da laget jeg selvfølgelig det.

Beregn rundt 6-10 kyllinklubber pr person

2 ts honning

3 ss lønnesirup

3 ss soyasaus (glutenfri for min del)

3 ss sesamolje

Ha kyllingklubbene i en skål eller som jeg gjør i en plastpose, ha i alle ingrediensene og la det stå minst en time til marinering. Ha litt av marinaden i en ilfast form sammen med kyllingklubbene og sett det midt i ovnen på 200 grader, eller i airfryer om du har.

Snu det av og til.

Pommes frites

Jeg kjøpte fryste pommes frites, men hadde det øverst i ovnen på steikebrett, med litt olje og salt, jeg vender også på pommes frites steikte på 200 grader til det var gode og sprøe.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

4 kommentarer

4 thoughts on “Marinerte kyllingklubber med honning, lønnesirup, soyasaus og sesamolje

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *