Brokkolisalat med granateple og gulrot

Categories Alle oppskrifter, Salater

Jeg er alt for glad i å koke eller wokke grønnsakene, og da trenger man forandring. Så da ble det denne kreasjonen i går, som jeg hadde til fisk.  Det smakte meg utrolig godt, og spiste alt opp, selv om det var en STOR porsjon. Både brokkoli, gulrot og granateple er jo full av fiber og masse antioksidanter, vitaminer og mineraler som vi trenger. Jeg elsker farger og dette håper jeg gjenspeiler maten min også, for meg er det som å spise litt solskinn, med slik mat 😍😎

Dette er bare til å ha mer eller mindre i av grønnsakene, for godt blir det uansett.

Til meg brukte jeg:

2 store bunter brokkoli som jeg delte i mindre biter

1 gulrot

Restene av et granateple

1 vårløk

2 ss Rømme/laktosefri rømme/plantebasert alt etter hva som passer deg

Salt

Pepper

Rens og del brokkolien i mindre biter, ha de i en skål eller panne med lokk, og hell kokende vann over, la det får stå med lokk til resten er ferdig.

Rens og rasp gulrot, rens granateple, og findel vårløk eller purreløk. Hell vannet av brokkolien, og tørk den lett med litt papir, ha så i det andre grønnsakene, pluss rømme,  smak til med salt og pepper. Salaten passer nok til det meste av kjøtt og fisk, og man kan tilsette for eksempel ferdig kylling  i salaten også å ha det som et kaldt måltid.  Og husk, dette er ypperlig til å ha rester i, og ha et kjapt og sunt middagsmåltid.

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Salat #julesalat  #Middag #tapas #Middagstips #småretter #forrett #Morsmiddag #Brokkolisalatmedgranatepleroggulrot #melkefritt #Glutenfritt #UtenGluten #melk #matfrabunnen #hjemmelaget #ofg #brokkolisalat   #Middag #tapas #Middagstips #småretter  #Morsmiddag #granateple

2 kommentarer

2 thoughts on “Brokkolisalat med granateple og gulrot

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *