Man leker ikke vintersikring på Vestlandet

Categories Blogg

Det er ikke å fornekte at det kan være nordavind fra alle kanter her som Ludvik i Flåklypa sa. Selv om det gjerne ikke er Nordavinden som tar her, så er vinden fra sør verst her, og når den tar av ja da rister huset og alt flytter på seg. Jeg kjøpte en utstillingsmodell drivhus i vinter, og det har jeg etter alle kunstens regler satt opp og laget vegg på, for jeg har ingen steder å sette det mot vegg, der det er nok vegg og lys. Derfor ble det stående inntil rekkverket på altanen  nede, der har jeg best plass. Men der var det ingen vegg så det måtte jeg lage meg, og slik ble det til slutt da den var ferdig montert. 

Siden vinden tar så enormt her måtte jeg sikre drivhuset så det ikke ble ettårig drivhus, for det er det litt for dyrt til.

Da må man faktisk bare gjøre alt man kan for å skjerme drivhuset. Jeg har utsatt denne jobben veldig lenge, for jeg ikke har vist hvordan jeg skal gjøre det.

Men nå var det ingen vei tilbake, det er straks november, og man kan vente seg både vind og snø.

Jeg hadde to presenninger og siden ingen av de  var stor nok til å dekke drivhuset, så måtte jeg overlappe.

I tillegg til tau, har jeg skrudd fast presenningene og satt stoppskiver på så den ikke skal revne. Siden rammen på bakveggen er av tre så kunne jeg skru i den, og i rekkverket bak.

 

Presenningen må også sikres, så jeg har skrudd øyner i terrassegulvet så jeg har kunne festet transportstropper.

Og for å være sikker på at alt er på plass, så skrudde jeg på lister over presenningen og i gulvet, dette er jo også for å ikke lage flere hull en nødvendig.

 

 

På ene siden var det litt kronglete å få festet presenningen, så der brukte jeg en list å feste den med.

Siden jeg har måtte overlappe presenningene tok jeg en plastikk på toppen, og strammet til alt med stroppene, da renner forhåpentligvis snøen avså det ikke blir for tungt. Da krysser jeg fingrene for at drivhuset får en god vinterhvile i hiet sitt, og at de våker helt og friskt til våren.

Del gjerne innlegget med familie og venner 😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner HER. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

#Byggselv#DIY #prosjekter #drivhus #kreativeløsninger #gjennbruk #Hagegleder #morsmiddag #kreativeideer #balkongbonde #oppbevaring #overvintring #sikredrivhusmotvindogvær #drivhus #Sikredrivhusetivinter   #Tavarepågeorgineknoller  #hagelykke #vedlikehold #pakkinndrivhuset #overvintredrihus #sikredrivhusmotvindogvær

2 kommentarer

2 thoughts on “Man leker ikke vintersikring på Vestlandet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *