Lun pastesalat med rester av lammelår, på få minutter.

Categories Alle oppskrifter, Diverse retter, Kjøttretter, På sparebluss, Pasta, Tips til restemiddag

Jeg er sikkert ikke den eneste i Norge som har rester etter lammelår eller steik fra påsken, og det må brukes opp. Og i tillegg til lammelåret har jeg noen frosne grønnsaker som har lagt så lenge i fryseren at det snart er arkeologisk interessante. Jeg gikk på butikken for å kjøpe kokosyoghurt, siden jeg jeg hadde laget selv var blitt dårlig. Glad og lykkelig gikk jeg hjem og skulle til å ha yoghurten i middagen, men noe fikk meg til å stusse, og jammen santen hadde jeg kjøpt kokosyoghurt med vanilje! Ja ja, men i morgen skal jeg vise en god salat som det er godt å bruke slik yoghurt på.

Til 1 person:

Ca. 100 g rester av lammekjøtt eller det kjøttet du har. Bruk så mye lammekjøtt du vil og ønsker, eller har.

Ca. 100 g pasta skruer eller penner (glutenfri for min del)

Ca. 1/2 l frosne grønnsaker eller tilsvarende med vanlige. Her må man bare ta mer, mindre og andre grønnsaker.

2 fedd hvitløk (ta mer eller mindre) PS: Noen folk som ikke tåler hvitløk så godt, tåler den gjerne om den blir varmebehandlet først. Da kan man surre den i olje først

1 klatt smør eller olje

1/2 pakke majones

Ca. 3 ss naturell yoghurt/kokosyoghurt  eventuelt rømme eller lignede om du ikke har det. Jeg hadde plutselig ikke yoghurt, så jeg måtte ta mer smør i, og majones.

2-3 ts grillkrydder.

Friske urter om du har, kan også bruke vårløk

Kok pastaen etter anvisning på pakken. Når pastaen er kokt siler man av nesten alt kokevannet, ha i grønnsakene og findelt hvitløk(jeg brukte hvitløkspresse denne gangen). La det få kjøle seg litt ned et par minutter mens du blander majones, kokosyoghurt og grillkrydder (du kan også hive alt direkte i pannen men da er faren litt større for at det kan sprike om det er for varmt), hell det på pasta og grønnsaker, og bland godt sammen. Smak til om du trenger mer grillkrydder.

Har du friske urter så ha gjerne det i, jeg hadde gressløk

Del gjerne innlegget med familie og venner 

😊Link til å følge denne bloggen på Blogvin finner du HER,  Link til å følge meg på facebook finner. Link til å følge meg på Instagram  er randistole HER

 

 

Jeg har vasket ferdig terrassene i dag, og var både sulten og tørst, da var denne middagen helt perfekt!

#Pastasalat #kjapp #god #enkel #Middagstips #middag #Morsmiddag #glutenfri #lynkjappmiddag  #melkefri #resteravlammelår #restreravlammesteik

5 kommentarer

5 thoughts on “Lun pastesalat med rester av lammelår, på få minutter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *