Salat med kesam/kokosyoghurt

Categories Alle oppskrifter, Salater, Veganmat

I går var jeg litt lite oppmerksom å kjøpte kokosyoghurt med vaniljesmak, men skulle ha naturell. Men det er aldri så galt at det ikke er godt for noe, for jeg kom på en gammel god salat som jeg laget mye før, men da med kesam med vanilje. Men det var nydelig gange ti med kokosyoghurt også. Denne salaten minner litt om Waldorfsalat, så alt man kan ha det til passer denne salaten også til. Jeg hadde steikt kylling til, men man kan ha den til kalkun, eller på koldtbord også.

Denne salaten er mye kjappere å lage en Waldorfsalat, så det tar ikke lenger tid en man bruker å skjære opp ingrediensene.

 

Til 2 personer

1/2 isbergsalat

1 eple

10-12 druer, du kan ha mer og mindre

En håndfull valnøtter

Ca. 3-4 ss kesam vanilje som er melkeprodukt, eller som jeg brukte kokosyoghurt med vanilje.

Skjær opp isbergsalaten i tynne lange biter, del og rens eple og del i biter. Druene deles i to eller 4 alt etter størrelsen. Valnøttene kan man ha hele, eller grovhakke.

Ha alt i en skål, og bland sammen med yoghurten, det skal være litt raust med yoghurt.

Nyt!

 

 

2 kommentarer

2 thoughts on “Salat med kesam/kokosyoghurt

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *